Toimitus-ja käyttöehdot

TOIMITUS- JA KÄYTTÖEHDOT

 

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa 24% (1.1.2013 alkaen) Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.PKST Verkkokauppa on itsenäinen kauppapaikka eikä sen hintoja ole sidottu Pohjois-Kymen Sähkötarvike Oy:n myymälöiden hinnoitteluun. Tuotehinnat koskevat vain ja ainoastaan verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

Maksutavat

Yksityisasiakkaat voivat maksaa tilauksensa Osuuspankin verkkomaksuna, ennakkolaskulla (tuotteet toimitetaan kun suoritus näkyy tilillämme) tai vaihtoehtoisesti posti- tai bussiennakolla, jolloin maksu maksetaan tilausta noudettaessa. Yritysasiakkaat, jotka ovat PKST:n tiliasiakkaita, voivat valita maksutavaksi myös laskun, ennakkolaskun ja postiennakon lisäksi. Maksuehto määräytyy tiliasiakkaan normaalin maksuehdon mukaan. Tiliasiakkuudesta on mainittava tilauksen yhteydessä.

Toimitusmaksu

Erillisiä pakkauskuluja ei lisätä verkkokaupan tilauksiin. Toimituskulut riippuvat tuotteiden määrästä sekä maksutavasta. Nämä on nähtävissä ostoskorivaiheessa. Toimituskulujen laskukaava on seuraava:

  • Matkahuolto: Tuotteiden määrä x 1€ + 4€ eli jos tilaat esim 2 tuotetta, toimitusmaksu on  2 x 1 + 4 = 6,00€. Jos tilaat 11kpl tai enemmän tuotetta/tuotteita, sovellamme kiinteää toimitusmaksua joka on 22,50eur
  • Postipaketti 16: Tuotteiden määrä x 1€ + 5€ eli jos tilaat esim 2 tuotetta, toimitusmaksu on 2 x 1e + 5e = 7€. Jos tilaat 11kpl tai enemmän tuotetta/tuotteita, sovellamme kiinteää toimitusmaksua joka on 28,00eur
  • SmartPost: SmartPost S: Kiinteä hinta 7,90€. Huomioithan että tällä toimitustavalla ei toimiteta suuria ja erityisen painavia tuotteita.Tämän toimituksen voit valita pienille tuotteille, paketin koko max 20 x 36 x 60 cm (paino 25kg). SmartPostL: Kiinteä hinta 14,00€. Tämän toimituksen voit valita tuotteille jotka mahtuvat paketti kokoon:  60 x 36 x 60 cm (paino max.25kg). --------> Lue lisää SmarPost-toimitustavasta täällä: Automaattien sijainnit.  Ulkovalaisimia ei ole mahdollista tilata tällä toimituksella. Valitse matkahuolto tai postipaketti 16.
  • Kirje: Kiinteä hinta 2€. Kirjeitse toimitamme pienet tuotteet esim. siirtotarrat ja antenniliittimet.
  • Maksutapalisät määräytyvät seuraavasti: Bussiennakko 3€, Postiennakko 3,5€, Ennakkolasku 2€, OP-verkkomaksu 1 €.

Toimitukset

Lähetämme tilaamasi tuotteet mahdollisimman pian, useimmiten jo vuorokauden kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä. Normaalisti verkkokaupan kautta tilattu tuote on sinulla 3-5 päivän päästä.Huomioithan, että painavat ja yli 1m pituiset paketit toimitamme aina ensisijaisesti matkahuollolla, poikkeuksena paikkakunnat, joissa matkahuollon toimipistettä/asiamiehiä ei ole. Lisäksi helposti särkyvät, mm. polttimot, toimitamme ensisijaisesti matkahuollolla.

Pidätämme oikeuden olla toimittamatta alle 25 euron tilauksia. Käytämme oikeutta harkinnan mukaan: Esimerkiksi jos tilauksen arvo on alle 25 euroa ja tilauksen käsittelystä sekä toimittamisesta aiheutuvat kustannukset ovat kalliimmat kuin tuote itse voimme jättää tilauksen käsittelemättä. Jos käytämme oikeutta olla toimittamatta tilausta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian tilauksen saapumisesta.

 

Toimitustavat

Toimitus Matkahuollon Lähellä-pakettina

Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, Matkahuolto kuljettaa pakettisi nopeasti ja luotettavasti noudettavaksi sinua lähimpään Matkahuollon toimipaikkaan tai Suomen Lähikauppa Oy:n kauppaan eli Siwaan, Valintataloon ja Euromarketiin. Noutopisteistä erityisesti kauppojen pitkien aukioloaikojen ansiosta voit hakea pakettisi läheltä sinulle parhaiten sopivana ajankohtana. Saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Sen vuoksi on tärkeää, että merkitset tilaukseesi gsm-numerosi. Voit myös itse tarkistaa sinua lähinnä olevat noutopisteet täältä:Matkahuollon toimipaikkahausta. Jos haluat tiettyyn noutopisteeseen, ilmoita siitä tilausta tehtäessä.

Toimitus postilla postipakettina/smartpost-pakettina

Kun tilaat toimituksen Postin pakettina, posti kuljettaa pakettisi valitsemaasi noutopisteeseen. Jos paikkakunnallasi on SmartPost-pakettiautomaatti, voit valita myös sen. Huomioithan, että painavat ja yli 1m pituiset paketit toimitamme aina ensisijaisesti matkahuollolla, poikkeuksena paikkakunnat, joissa matkahuollon toimipistettä/asiamiehiä ei ole. Lisäksi helposti särkyvät, mm. polttimot, toimitamme ensisijaisesti matkahuollolla.

Tuotteen palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus kuluttajakaupassa, noudattaen Suomen kuluttajansuojalainsäädäntöä. Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita (Suomen Kauppalaki).

Tuotteen voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena postilla/matkahuollolla. Palautus täytyy tehdä samalla toimitustavalla, kuin millä se on tilatessa toimitettu. Palauttessasi tuotteen Postin tai Matkahuollon kautta, muista mainita että kyseessä on asiakaspalautus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Jos on mahdollista ilmoita asiakaspalautuksesta joko puhelimitse p.05-744 220 tai sähköpostilla pkst@pkst.fi, jotta osaamme odottaa lähetystäsi. Maksuhyvitystä varten, muista laittaa kopio ostokuitista sekä tilinumerosi.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on vioittunut tai viallinen, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen (pkst@pkst.fi tai p.05-744 220) ja jättää vioittuneen tuotteen ns. asiakaspalautuksena postiin/matkahuoltoon. Palautus täytyy tehdä samalla toimitustavalla, kuin tuote on toimitettu alunperin. Kuluja ei sinun tarvitse maksaa. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen tai korvaamaan sen uudella vastaavalla tuotteella. Jos korjaaminen/korvaaminen ei jostain syystä onnistu, palautamme rahat. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista, niin osaamme neuvoa sinua ja antaa tarkemmat palautusohjeet.

Aiheettoman takuu/huoltokäynnin kustannukset

Kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon/korjaukseen. PKST Verkkokauppa ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy PKST Verkkokaupalla myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset tarkistuskulut, PKST Verkkokaupan käsittelykulut sekä logistiset kustannukset.

 

Toimitus- ja käyttöehdot päivitetty 23.08.2013